فن

“إنتي نسيتي العريس ولا إيه؟”.. تفاصيل أزمة آية مكرم بسبب تامر حسني؟



02:34 م


الخميس 25 نوفمبر 2021

كتبت- منال الجيوشي:

تداول عدد من رواد مواقع التواصل الاجتماعي، فيديو من حفل زفاف البلوجر آية مكرم، التي أثارت غضب متابعيها في حفل زفافها.

من هي آية مكرم؟

آية مكرم بلوجر من محافظة الإسكندرية، حصلت على لقب ملكة جمال المحجبات لعام 2018، وتخرجت من كلية العلوم الطبية، وافتتحت عيادة أون لاين، تحرص من خلالها على تقديم النصائح الطبية، كما عملت لفترة براديو “حريتنا”.

فقدت الوعي بسبب تامر حسني

في إحدى حفلات الفنان تامر حسني، لصالح إحدى شركات المحمول، فقدت “آية” الوعي بعد مشاهدة “تامر” وأعربت عن سعادتها لأنها من أشد معجبيه.

مفاجأة حفل زفافها

حرص الفنان تامر حسني على حضور حفل زفاف “آية” وظهر متخفيا على “الاستيدج” وبمجرد علم آية بالمفاجأة ظلت تصرخ فرحا لحضور تامر.

تعليق تامر حسني

“فاجأت آية وهيمن حبايب قلبي أجمل عروسين، وعملت نفسي مصور صحفي، و داريت وشي ورا الكاميرا، و لبست عدة الشغل ماسك، ونظارة نظر عشان أوصل من الزحمة من غير ما حد يحس بيا، مبروك مليون مبروك فرحتك بالدنيا يا آية، ربنا يخليلك أجمل هيمن في الدنيا، وعقبال الجميع”.

هجوم بسبب طفلة

هاجم الجمهور “آية” بسبب محاولة إبعادها لطفلة موجودة على “الاستيدج” بمجرد ظهور تامر حسني، وجاءت التعليقات: “هو إنتي زقيتي البنت الصغيرة عشان عاوزة تسلم على تامر”، وحرام تزقي البنت الصغيرة في قلبها كده”، “حرام عليكي البنت الصغيرة” ، “البنت الصغيرة صعبت عليا” وغيرها من التعليقات.

هجوم آخر بسبب تامر حسني وزوجها

هاجمها الجمهور مرة أخرى بسبب رقصها مع تامر حسني على الاستيدج وتجاهل زوجها، وجاءت التعليقات: “هو إنتي نسيتي العريس ولا إيه”، و”أوفر أوي”، و”إنتي جنبك راجل إيه الأوفر ده”، و”ولا كأن جوزك موجود” وغيرها.

رد آية مكرم على فيديو الطفلة

بعد الهجوم عليها، ردت آية مكرم على فيديو الطفلة قائلة: “أظن الفيديو ده أكبر دليل وحابة الناس تركز أوي على الهجوم اللي حصل ع الاستيدج من مصورين وناس كتير، وده أكبر دليل وحابة الناس تركز أوي على الهجوم اللي حصل ع الاستيدج من مصورين وناس كتير”.

وتابعت: “لما شفنا المنظر ده أنا وهيمن قولنالها تنزل بسرعة، اتفرجوا وشوفوا واحكموا بنفسكوا، لو شوفتي بنتك في مكان عليه هجوم كده هتعملي إيه؟ دي بنت أختي وخايفة عليها أكتر منكم وأظن الفيديو أثبت ده، ركزوا هتلاقوني قلتلها انزلي بسرعة وهيمن قالها كده وإيده باينة وهو بيشاورلها”.

حقك عليا يا حبيبي

عبر خاصية القصص القصيرة “الاستوري” عبر حسابها الرسمي بموقع إنستجرام، كتبت “آية” لزوجها: “بحبك وهتفضل في نظري أحن وأعظم وأجمل راجل في الدنيا، ربنا ما يحرمني منك أبدا”.

وتابعت: “فرحة عمري اللي جت بعد سنين تعب ومش هسمح لحد يضيع علينا الفرحة دي، حقك عليا يا حبيبي”.





رابط المصدر

اظهر المزيد
زر الذهاب إلى الأعلى